2014. október 8.

Ülőpárna gyerekeknek

Egyre hűvösebb az idő, de a gyerekeket ez általában nem akadályozza meg abban, hogy bárhol lecsücsüljenek játszani. A felfázás elkerülésére, na meg a kényelem fokozására varrtam egy ülőpárnát.


Az anyaga egy régi ágyneműhuzat, a töltete szivacstörmelék. Elkészítnei egyszerű. Szabjunk ki két körlapot (sablonnak használhatunk egy nagy tálat), és egy hosszú csíkot az oldalához. Az én párnám 35 cm átmérőjű, az oldala pedig 15 cm magas. Az oldalsáv hosszát nem számoltam ki pontosan, hanem kiszabtam egy hosszabb csíkot, mint amire szükség volt, körbe varrtam, majd a felesleget levágtam. Az oldalsáv találkozását (a csík rövidebbik oldalánál) nem varrtam össze, hanem ezen keresztül töltöttem meg szivacstörmelékkel a párnát, majd kézzel varrtam be a nyílást.

Ezzel akár késznek is mondható a párna, de én varrtam még egy-egy "gombot" a közepére, amivel kicsit összehúztam az ülőfelületet. A gomb is textilből és szivacsból készült. Ehhez ki kell szabni két kisebb körlapot (a sablonom egy pohár volt). A szélén haladva fércöltéssel összehúzzuk az anyagot, hogy egy kis batyut kapjunk. Megtöltjük kevés szivaccsal, majd sorosan összehúzzuk a batyu száját, és kézzel felvarrjuk a párna közepére úgy, hogy a párna ellentétes oldalára is átöltünk. Ha ezzel megvagyunk, a párna másik oldalára már csak fel kell öltögetni a második gombot.

Ülőpárna gyerekeknek

Textilből készült "gomb" a közepén

Méretek: 35 cm átmérőjű, 15 cm magas

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése