2014. október 18.

Mosható melltartóbetét varrása

Újra előkerültek a mosható melltartóbetétek, így eszembe jutott, hogy itt a blogon még nem is írtam róla. Pedig komoly összeget lehet megspórolni velük, a varrásuk viszont gyerekjáték.


A mosható melltartóbetéhez kétféle anyagra lesz szükségünk:
  • egy nedvszívó, puha anyagra,
  • és egy vízlepergetős anyagra.

A nedvszívó anyag lehet rugalmas pamut, flanel, frottír, polár, textilpelus anyag stb. A vízlepergetőshöz és méteráru boltban vettem olyan anyagot, amit kabátok varrásához használnak. A pontos nevét sajnos nem tudom, de ha úgy kérünk anyagot, hogy vízlepergetős legyen, biztos tudnak segíteni. Használható még hozzá PUL is, amit mosható pelenkák külsejéhez szokás varrni. Ez még jobb is olyan szempontból, hogy légáteresztő. Én is varrtam a maradék PUL-ból melltartóbetétet.

Az elkészítése egyszerű (egy párhoz):

  • Szabjunk ki 2 körlapot a vízlepergetős anyagból.
  • Szabjunk ki 2 körlapot a nedvszívó anyagból (a véknyabb pamut, flanel anyagokból lehet akár 2-4 réteget is egymásra rakni, így többet bír majd).
  • A körlapok átmérője kb. 12 cm legyen. Ekkora egy átlagos méretű eldobható melltartóbetét. De én varrtam kisebbeket is (kb. 8 centisek), amikor már nem volt szükség extra nedvszívásra.
  • Gombostűzzük össze az anyagrétegeket, majd sűrű cikkcakk öltésekkel varrjuk körbe a szélét.

Tipp:
Ha vékony anyagot használunk, akkor a rétegek közé varrhatunk egy flíz lapot is. Ezzel jobb lesz a tartása és a nedvszívása is.
A melltartóbetét 60 fokon mosógépben mosható.

Mosható melltartóbetét

Mosható melltartóbetét

Mosható melltartóbetét

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése