2013. április 23.

Dobókocka babáknak

Ti is bosszankodtatok már amiatt, milyen horror áron számítják a képességfejlesztő játékokat? Pedig sokat saját kezűleg is könnyen elkészíthetünk. Fillérekből. Én is készítettem egy ilyet, amit hívhatnánk úgy, hogy dobókocka babáknak. Óriási, puha, könnyű, és nem megszámlálandó pöttyök vannak rajta, hanem egyszerű figurák.


Hozzávalók
  • mintás textilmaradékok (pamutvászon)
  • bébiplüss, vagy más puha anyag (pl. polár, flanel)
  • szivacstörmelék a kitöméshez
  • cérna

Elkészítése
  • Szabjunk ki 6 db négyzetet egy centivel nagyobb oldalhosszúsággal, mint amekkora kockát szeretnénk. Én 16 cm-es kockát varrtam, ehhez pedig 17x17 cm-es négyzeteket szabtam ki.
  • A mintás textilmaradékokból vágjunk ki egyszerű alakzatokat, amiket a gyerekek hamar felismernek (virág, házikó, gomba, hajó, szív stb.). Ezeket cikkcakk öltésel varrjuk fel a négyzetek közepére. Használhatunk már díszítő öltést is.
  • Állítsuk össze a kockát úgy, ahogy az iskolában is tanultuk (lásd a fenti képen). Vagyis varrjunk össze 4 négyzetet sorban, majd az egyikre jobbról és balról is varrjuk fel a maradék két négyzetet. Ezt követően pedig szépen kezdjük el összehajtogatni, és levarrni. 
  • Az utolsó oldalát hagyjuk szabadon, és fordítsuk ki. Tömjük ki szivacstörmelékkel, majd rejtett öltésekkel, kézzel varrjuk be a nyílást.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése