2013. március 4.

Pelenkatorta - a kreatív babalátogató ajándék

Amerikában nagy divat, hogy babalátogatóba nem egyszerűen egy csomag pelenkát visznek ajándékba, hanem pelenkatortát. Sokkal látványosabb így a meglepetés, és az elkészítése nem több fél óránál. Sütni nem kell hozzá. :-)

Megmutatom, én milyen pelenkatortát készítettem ajándékba.



Hozzávalók:
  • egy csomag 2-es méretű pelenka (én 42 darabos csomagot használtam)
  • színes szalagok
  • filcfigurák (vagy bármilyen más díszítőelem, pl. papírvirág, masni, gyöngyök)
  • plüssállat
  • kétoldalú ragasztószalag
  • esetleg ajándékok az alsó tortalap közepébe (de ezt a részt is kitölthetjük pelenkával)

Elkészítése:
  1. A pelenkákat egyesével tekerjük fel a tetejüktől (gumis rész) kiindulva. Mindegyiket rögzítsük a közepén egy gumigyűrűvel (befőttes gumi). Érdemes 2-es méretű pelust venni, mert az 1-est hamar kinövik a babák.
  2. A feltekert pelenkákat körkörösen egymás mellé állítva készítsük el a torta emeleteit. A felső, legkissebb átmérőjű tortához fogjunk össze 6-8 darab pelenkát, és az egészet fogjuk körül egy lazább, nyúlósabb gumival.
  3. A középső szinthez kb. 16 pelenkára lesz szükségünk. Ezekből is rakjunk ki egy kör formát, majd fogjuk össze egy gumival.
  4. Az alsó, legnagyobb szintet általában úgy készítik, hogy a középső részébe valamilyen ajándékot rejtenek. Ez lehet egy csomag popsitörlő, babafürdető, vagy ahogy én csináltam, egy babakéz- és lábnyomat készítő készlet. A doboz tetejét lefedtem egy zöld kartonlappal, hogy egységesebb legyen a kép. Aztán a dobozt körbe raktam pelenkákkal, és rögzítettem egy gumival.
  5. Ha elkészültünk a három "tortalappal", rakjuk egy tálcára egymás tetejére őket, és jöhet a díszítés. A tortákat kössük körül színes szalagokkal úgy, hogy a gumit eltakarjuk. Díszítsük színes figurákkal is. Én ehhez filc figurákat vettem hobbyboltban(kutyusok és almák), amit egy pöttynyi kétoldalú ragasztóval elősítettem a tortára. Végül a torta tetejére ültessünk egy plüssfigurát. Ezt úgy oldottam meg, hogy plüssfigura varrásvonalába szúrtam egy húrkapálcikát, amit aztán a torta közepébe szúrtam úgy, hogy a pelenkát ne sértsem meg.
A folyamat képekben:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése