2015. március 22.

Lyukas párna babáknak

Létezik egy szív alakú lyukas párna, amit elsősorban laposfejűség ellen ajánlanak. Vagyis arra az esetre, amikor a baba koponyája deformálódik amiatt, mert egy pozícióban tartja. Ugyanez a párna jó arra is, hogy tornáztatás közben középen tartsa a baba fejét. A koraszülöttség miatt második kislányomnál mi is erre használtuk. Természetesen saját gyártmányt, ami a bolti árának töredékéből megvarrható.

Az eredeti párna így néz ki:



Az én verzióm polár anyagból és töltőszivacsból készült. Megmutattam Dévényes gyógytornásznak és konduktornak is. Mindketten azt mondták, hogy rendben van, ott tart, ahol kell. 

A házi barkács szabásmintáját lefotóztam és megpróbáltam feliratozni méretekkel. A lyukas alapformából kettőt kell kiszabni. Kell még hozzá egy olyan hosszú csík, ami körbe éri a párna kerületét. Ezt sajna eltűntettem valahová, így csak leírni tudom. A közepe kb. 2 cm széles legyen, majd a két vége felé fokozatosan, enyhén szélesedik. A két végén már kb. 5 cm széles. Ezt félbe hajtott anyagból érdemes kiszabni, hogy szimmetrikus legyen. Ez esetben egy ékalakot kell rajzolnunk, ami a hajtott élnél 2 centis, a másik végén 5. A hossza pedig 40 cm. Lesz egy kis varrásráhagyás benne, hogy a két végét össze tudjuk varrni. Ha összevarrtuk, vágjuk le a felesleget.

Méretezési rajz félbe hajtott anyaghoz (20 cm magas, 10 cm széles)


A lyuk a közepén 7x2,5 cm.


Ez volt az én kivágott szabásmintám újrahasznosított papírból.
A varrást azzal kezdjük, hogy színt színnel szembe fordítva, keskeny talpszélességgel felvarrjuk a párna szélére az oldalsó csíkot, amiről fent írtam. Ügyeljünk arra, hogy a keskeny, 2 cm-es rész a párna aljához kerüljön. Érdemes a varrást a párna alján kezdeni, és innen haladni először egyik, majd másik irányba. Így biztosan szimmetrikus lesz a párna. Ha körbe értünk, a csík találkozási pontjait varrjuk végig a párna tetejénél. Majd felvarrjuk ugyanígy a párna másik elemét is a csíkra. A középső lyukon keresztül kifordítjuk. Szivacstörmelékkel kitömjük úgy, hogy ne legyen túl kemény, de azért nagyon puha se, majd kézi pelenkaöltésekkel körbe varrjuk a középső lyukat. Készen van!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése