2013. december 3.

Első születésnap - dekoráció, torta és menü

Túl vagyunk az első szülinapon, ami nagy élmény volt, ezért arra gondoltam, megosztok veletek néhány ötletet. Dekoráció, torta és menü is van a listában. Mindegyik gyorsan, házilag készíthető el, így garantáltan egyedi, személyre szóló szülinapi buli szervezhető.


Dekoráció

Külföldi oldalakról számtalan születésnapi dekorációt lehet letölteni ingyenesen, amit csak ki kell nyomtatni, kivágni, és már használható is. Én egy pöttyös-baglyos verziót választottam. Letölthető innen >>






Az első szülinapi torta

Barackos túrótortát készítettem fondant bevonattal. Ez viszonylag bababarát, mert nem túl édes, nem túl tojásos, és még elkészíteni is könnyű. Receptet nem kerestem hozzá, fejből dolgoztam.


A szülinapi torta elkészítése:

4 tojásból kakaós piskótát sütöttem, amit kettévágtam. A töltelékhez fél kiló túróhoz egy citromhéjat, kevés cukrot, és 4 fél, felkockázott őszibarackbefőttet kevertem össze. Ehhez adtam 4 lapzselatint vízben feloldva (6-8 evőkanál), illetve 4 dl habtejszínt kemény habbá verve. A formába töltöttem: alulra az egyik piskótakarika, rá a töltelék, majd befedtem a másik piskótával. Az alsó piskótát extra ízként megkentem baracklekvárral is. Egy éjszakát pihent a hűtőben, majd bevontam házi készítésű fondanttal. A pöttyöket ételfestékkel színeztem.

A fondantot két nappal korábban elkészítettem ez alapján:





Szülinapi menü

A vendégeket mini szendvicsekkel, tortillatekerccsel és nassolnivalóval vártuk. A legnagyobb tetszést a pillecukros pálcika és a pókos szendvics aratta.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése