2013. augusztus 12.

Hasznos holmik a hozzátápláláshoz

A hozzátáplálás nagyon izgalmas időszak, de sok meglepetést is tartogat. Főleg akkor, ha nem megy minden gördülékenyen. Mert hiába is hisszük azt, hogy majd habzsolni fogja a gyerkőc az ételeket. Az elején többnyire nem ez a jellemző. A gyereknek hozzá kell szoknia az új ízekhez és az új étkezési formához. Az anyukának pedig mindenféle trükköket kell elsajátítania, mert bizony nemcsak a kanállal evést, hanem a kanállal etetést is be kell gyakorolni. Sokat segít, ha praktikus, kényelmes eszközöket választunk. Megmutatom, nálam mik váltak be.


Kanál

Ez a legfontosabb. Egy jó kanálra mindenképpen szükségünk lesz. Azt szokták javasolni, hogy keskeny, lekerekített legyen a feje, és hosszú a nyele, hogy a bébiételes üveg aljáig leérjen. Én több kanalat is kipróbáltam, és végül a MAM Soft kanálnál maradtam.

Az összes kipróbált kanál közül ennek a legkeskenyebb a kanál része. Picit meg van hajlítva a vége, így nem kell egyensúlyozgatni az étellel. A folyósabb állagú pürék sem csöpögnek/folynak le, mire a gyerek szájához érek vele.

A vége egyébként hajlékony, puha műanyag, és csak a nyele merev. A nyele annyiban különleges, hogy széles, lapos a kialakítása.

Még egy extra funkciója van, amire én azt szoktam mondani, hogy "hülyebiztos": a fej része hőérzékelős. Ha meleg ételbe mártjuk, a kék része elfehéredik, vagyis azonnal látjuk, hogy óvatosnak kell lennünk. Én nagyon szeretem ezt a kanalat. 2 darabos szettben lehet kapni, és ha jól emlékszem, 1000 Ft körül van egy szett.

Tányér

Ez már nem feltétlenül szükséges, de azért jó, ha van a gyereknek saját tányérja. Amikor kicsit olvasgattam a témában, hamar kiderült, hogy nem klasszikus krek tányért érdemes venni, mert abból nagyon nehéz (főleg a gyereknek) kikanalazni az ételt. Sokkal könnyebb az etetés, ha olyat választunk, ami egy kicsit "szögletes". Én a Tommee Tippee Explora tányérszettet választottam, amiben két tányér, egy fedő és egy kanál van.

A két tányér egyszerűen szuper. Tényleg sokkal könnyebb összekapargatni belőle a kis bébiadagokat. A ráppattintható fedél is jó találmány (aminek a tetjén még a kanálnak is van hely), mert pl. be tudjuk rakni a hűtőbe az elkészült ételt, vagy magunkkal vinni a kicsit darabosabb ételt. Én a teljesen híg állagú püréket nem merném ebben a táskámba rakni, de pl. almagerezdeket vagy főttkrumplit simán. A hozzá tartozó kanál nem jó. Túl zömök, túl széles, túl kemény. Talán majd akkor vesszük hasznát, ha már az önálló evést fogja gyakorolni a gyerkőc. Ettől függetlenül nem bántam meg, hogy ezt a szettet választottam. Az ára egy kicsit borsos, 1700 Ft körül kapható. Van még egy másik tányérunk is, amit ajándékba kaptunk. Abban az a jó, hogy osztott, mély rekeszei vannak, így kétféle dolgot is bele lehet pakolni.

Pohár

Azt mondják, hogy minél hamarabb meg kell tanítani a gyerekeket pohárból inni. Elvileg egy újszülött is ki tudja lefetyelni pohárból az anyatejet vagy a tápszert. Ez jól is hangzik, de attól tartok, kevesen tanulóidőt, és nézik szemrebbenés nélkül, amint rendre a gyerek nyakába folyik az innivaló nagy része. A cumisüveg helyett átmeneti megoldás a csőrös pohár. Ebből sokféle kapható, de még a legjobb márkák között is van olyan, ami szivárog, és itt-ott kifolyik belőle a tartalom. Lehet, hogy sikerült nagyon szerencsésen választanunk, de elsőre találtunk olyat, ami tökéletes. Ez egy Nuby szilikon fejű csőrös pohár.

Azért jó, mert elég nagy, bumszli a szívókája, így nem lehet úgy rágcsálni, szájban tartani, mint pl. egy cumisüveget. Iszik belőle a gyerek, aztán lerakja. Van rajta levegőztető szelep, és tartozik hozzá védőkupak is. És tényleg nem folyik ki belőle semmi. Én mindig a táskámban hordom, és még soha nem volt belőle gond. Ha valaki csepegésmentes poharat keres, csak ajánlani tudom. Árat sajnos nem találtam hozzá, de a DM-ben kapható.

Pépesítő cumi

Ez egy igazán mellőzhető, de nagyon jópoha dolog. Úgy néz ki, mint egy nagyo cumi, csak a cumi része hálós anyagból van. Ide lehet tölteni az olyan ételeket, amiket a gyerek még nem tud biztonságosan enni (pl. kenyér, gyümölcs), viszont rágcsálgatás után ki tudja szívogatni a hálón keresztül a megfelelő méretű darabkákat. Dinnyeevéshez pl. zseniális. De ajánlott még szőlőhöz is, hogy a héja ne kerüljön a gyerek szájába. Ennek is több típusa van. Én olyat választottam, amihez adtak cserehálót, így mindig van tiszta belőle. Kb. 1500 Ft-ba kerül.

Ami még hasznos a hozzátápláláskor, az az előke. Vagy partedli. Vagy szakállka. Ki hogy hívja. Ezekből ezernyi féle kapható. Hogy kinek melyik jön be, az attól függ, mennyire eszik "szépen" a baba. Ha szeret maszatolni, akkor érdemes hosszú ujjú fazont választani. Aki viszont csak az evésre koncentrál, annak elég lehet egy egyszerű textil nyálkendő is.



http://1000tipp1000nap.hu/



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése