2013. augusztus 14.

Alkalmi babacipő keresztelőre, esküvőre

Esküvőre készülünk. 1 éves kor alattiaknak ünneplő szerelést egyrész nehéz kapni, másrészt ami van, az irreálisan drága, és nem is feltétlenül a legkényelmesebb. Így aztán egyedi szerelést találtam ki a gyerkőcnek: horgolt ruha mamától, saját készítésű cipő és hajpánt tőlem. Bízom benne, hogy készül majd egy jó fotó az összeállításról, amit megmutathatok itt a blogon is. Addig is kiragadok egy konkrétumot: a babacipőt.


Egy kis keresgélés után találtam nagyon szuper babacipő szabásmintát, ami ráadásul ingyenesen letölthető különböző méretekben. Ebből kiindulva varrtam meg az esküvőre szabott, saját verziómat.

Szabással, varrással együtt kb. egy óra alatt elkészíthető. Az anyagszükséglete minimális, 15-20 cm széles anyag elég hozzá, vagy használható mindenféle maradék anyag. Én pl. a belső részét megmaradt pamutvászonból szabtam ki (fehér lepedő anyag), a külső hímzett része pedig egy régi blúzból van.

Kell még hozzá felvarrható patent, de készülhet tépőzárral is. Díszíteni nem feltétlenül kell, de ha mégis díszítjük, akkor kerülhet rá textilvirág vagy gomb is. Arra ügyelni kell, hogy a gombot jó erősen kell felvarrni, mert tuti, hogy ez lesz az első dolog, amit a babák piszkálni, nyúzni, rágni fognak.

Én így készítettem a babacipőt, ami szerintem simán felvehető keresztelőre is. Instruckiók a képealáírásban olvashatók.



Az eredeti cipőhöz a leírás itt olvasható >>

A babacipőhöz a szabásminták innen tölthetőek le:
A méretezéshez annyi megjegyzésem lenne, hogy első körben a korban megfelelő, 6-12 hónapos méretet varrtam meg. Ez jó 3 cm-rel nagyobb a kelleténél. Aztán pontos méretet vettem, és kiderült, hogy a 0-3 hós méret pont jó lesz. Ez annyit jelent, hogy vagy az én lányomnak van extra kicsi lába (10,5 cm 8 hónaposan), vagy a méretezés nem tökéletes. Ezért inkább azt javaslom, hogy szabás előtt mérjük le a gyerek lábát, és a szabásmintában legközelebb álló méretet varrjuk meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése