2013. június 5.

Alternatív babylegs


Egyre elterjedtebb a babylegs, vagyis a baba lábmelegítő, ami azt a célt szolgálja, hogy ne kelljen pucérra vetkőztetni a gyereket pelenkázáskor. Praktikus ruhadarab, az már igaz, de mint minden divatos dolog, ez is borsos áron kapható. Pedig az egész nem több egy hosszú szárú zokninál. Vagy egy félig kész harisnyánál. A napokban úgy alakult, hogy nekem is szükségem volt egyre. De nem vettem, hanem gyorsan fabrikáltam hasonlót.


Azért volt rá szükség, mert a gyerkőcnek pelenkakiütése lett, ezért próbáltam minél többször pelenka nélkül hagyni. (Zárójelben jegyzem meg, hogy a kiütések papírpelenkától lettek, amit akkor sikerült elérni, amikor egy hétig a nagyszülőknél nem tudtunk mosható pelenkát használni.)

A meleg nyár viszont még várat magára, így féltem, hogy pucér lábakkal megfázna. Ezért először ráadtam az egyik zoknimat. Nem is volt rossz megoldás, csak túl bő volt, így simán le tudta ráncigálni a lábáról.

Aztán gondoltam egyet, és varrtam egy babylegs-szerű lábmelegítőt. Ehhez feláldoztam egy régi, kibolyholódott harisnyát, és egy szintén megviselt tutyi cipőt. Önállóan ezeket már úgyse hordta volna, mert van helyettük másik, megkíméltebb darab is.

Szóval a harisnyának levágtam a tetejént, majd rugalmas cikkcakk öltéssel felvarrtam a szárait. Rövid próba után kiderült, hogy ez így nem jó, mert le tud gurulni a fodros kis combokról. Ekkor jött a második áldozat, a tutyi cipő. Ennek a felső szegő részét vágtam le, és összevarrtam a harisnyával. Így már biztosan tart. Egyébként nem dobtam ki a harisnya és a cipő megmaradt részeit sem. Azokat is felszegtem, így még használhatóak. A harisnya teteje pl. nyáron használható lesz majd kis rövidnadrágként szoknya alá. Kb. 15 perc alatt elkészült, és megoldotta az SOS lábmelegítés problémámat.


Így készült a házilag fabrikált babylegs


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése